قیمت ویژه خرمای زاهدی صادراتی در بازار

قیمت خرمای زاهدی صادراتی در کنار کیفیت هایی که دارد بسیار رضایتمند می باشد، چرا که تامین کنندگان این محصولات در کشور می کوشند بهترین خرما را با قیمت هایی مناسب به جهت عرضه تهیه کنند و به دست تقاضا کنندگانشان برسانند. ایجاد امکان خرید به روش های گوناگونی است که افراد می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود مناسب ترین آن ها را انتخاب کنند، از جمله خدمات ویژه ای که تامین کنندگان این محصولات در اختیار تقاضا کنندگان خود قرار داده اند.

قیمت ویژه خرمای زاهدی صادراتی در بازار

معرفی انواع خرمای بسته بندی موجود در بازار

معرفی انواع خرمای بسته بندی موجود در بازار یکی از معتبرترین خرماهای صادراتی ایران خرما زاهدی یا خرمای قصب است که به نام قصب هم شناخته میشود. این خرمای بیضی شکل به دلیل رنگ خاص و ویژه، طعم فوق العاده و البته شرایط نگهداری و انبارش بسیار ساده و طرفداران زیادی که دارد به عنوان یکی از پر فروش ترین خرماها در ایران و کشورهای جهان است. خرما زاهدی دارای شکلی تخم مرغی و یا بیضی مانند است.

انتهای این خرما باریک و نوک تیزی دارد. این خرما بصورت نیمه خشک و خارک مصرف میشود. رنگی متمایل به زرد دارد که البته در زمان رطب به قهوه ای متمایل به زرد میخورد. بصورت کلی خرما زاهدی را باید از خرما های خشک دانست و در این طیف طبقه بندی میشود. مرغوب ترین نوع خرمای زاهدی دارای رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای شکلاتی می باشد.

خرمای زاهدی یا خرمای قصب که به عربی به آن زهدی گفته میشود یکی از خرما های جذاب صادراتی جهت کشور های عربی، آفریقایی، پاکستان و افغانستان میباشد. خرما زاهدی در نقاط مختلفی از ایران کشت می شود و نخل آن از نخل های مقاوم به شرایط آب و هوایی متفاوت گرمسیری است. عمدتا این خرما در شهرستان های کازرون، خرمشهر، اهواز، قیر و کارزین، فراشبند، برازجان، بوشهر، فیروز آباد، لار، خوزستان و بعضا در دیگر شهرهای ایران به خوبی کشت می شود.

در آمریکا و عراق هم نخل این خرما کشت میشود. بصورت کلی مرغوب ترین نوع خرما زاهدی در ایران و بخصوص در شهرستان قیروکارزین و یا بوشهر وجود دارد. خرما زاهدی را اغلب اواخر شهریور برداشت می کنند که تا اوایل پاییز هم گاها ادامه دارد. این خرما همانگونه که توصیف شد نیمه خشک است و به راحتی در زمان نزدیک به برداشت به زمین میریزد و از خرماهای دیر رس است.

نوع خارک و خشک این خرما زیاد استفاده میشود ولی نوع رطب و یا نیمه خشک هم دارد. خرما زاهدی نام خود را از زهدی عربی به معنی وفور و فراوانی گرفته است. این خرما قند بالایی دارد و به همین دلیل در تولید مواد قندی خوراکی و یا الکل و سرکه هم کاربرد زیادی دارد.

گوشت این خرما نسبت به هسته ۶.۳۵ درصد است. هسته آن تقریبا به گوشت خرما چسبیده است. به دلیل قیمت نسبتا پایین و خواص سرشار آن بسیار پر مصرف است. به خصوص افراد دیابتی میتوانند از آن به عنوان قند استفاده کنند.

بررسی خصوصیات انواع خرمای درجه یک

بررسی خصوصیات انواع خرمای درجه یک خواص خرما یا رطب میوه‌ ای شیرین و خوشمزه بسیار زیاد است. خرما به خاطر همین خواص فراوانی که دارد طرفداران زیادی دارد و نظر مردم را به خود جلب می کند. خرما جزو محصولاتی است که در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری کاشت و برداشت می‌ شود. عده ‌ای خاستگاه آن را هندوستان می ‌دانند و باستان شناسان معتقدند کاشت این درخت به پنج هزار سال پیش بر می ‌گردد.

به گفته پیشینیان درخت نخل خرما از کشور ما به چین برده شده است. این محصول در کشور های اروپایی مانند اسپانیا کشت می شود. خرما دارای انواع ویتامین از جمله آ ، ب، ث ، ای است. همچنین دارای املاح معدنی مانند فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارند. خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می‌ کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می ‌دهد؛ همچنین به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه نیز می‌ شود.

خرما در درمان و تسکین بیماری‌ های گوارشی، اختلالات روده‌ ای، کم ‌خونی، سرطان ‌های ناحیه شکم، رفع یبوست و اسهال بسیار مناسب است. خرمای خشک چیزی حدود ۳۰۰ کالری در ۱۰۰ گرم را داراست. افرادی که به دنبال خرما پیارم تازه و ارزان و باکیفیت نیز هستند، یکی از محصولات مجموعه ی ما نیز همین رقم می باشد.

تعامل با بسیاری از کشاورزان این منطقه و همچنین خرید در ابتدای فصل باعث شده بتوانیم این محصول را در انواع بسته بندی تولید کرده و به صورت مستقیم به فروش رسانیم. بنابراین جهت سفارش انواع خرما پیارم در اوزان مختلف و ارسال آن به سراسر ایران هم اکنون با ما ارتباط برقرار نمایید.

عرضه عمده خرمای زاهدی صادراتی در کشور

عرضه عمده خرمای زاهدی صادراتی در کشور عرضه عمده خرمای زاهدی شرکت هایی هستند که خرما را از باغداران خریداری کرده و با رعایت نکات بهداشتی در کارخانه ها این محصولات را بسته بندی کرده به نمایندگی های فروش برده و در اختیار مشتریان قرار می دهند. ایران از نظر تولید خرما و صادرات آن در بین دیگر کشور ها از رتبه ویژه ای در دنیا برخوردار است که پس از صادرات فرش و پسته جایگاه سوم در صادرات غیر نفتی را داراست.

این در حالی است که در سال های اخیر به خاطر افت صادرات خرمای زاهدی جایگاه ایران از لحاظ صادرات در بازار های جهانی تنزل یافته در حالیکه حمایت از صادرات این محصول با ارزش باغی یکی از ابزار های مهم اقتصادی مقاومتی است که توجه به صادرات آن می تواند ارزش افزوده بالایی برای بخش کشاورزی در بر داشته باشد.

البته ناگفته که با وجود سابقه سه هزار ساله در تولید خرما و کیفیت بی نظیر این محصول خشکباری در جهان بالا بودن قیمت خرمای زاهدی امسال و قیمت خرمای زاهدی فراشبند و نبود رقابت مذیری با سایر رقبا موجب شد تا در بازار های هدف نتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و این در حالی است که در سال های اخیر ، خرمای ایرانی به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر می شد. مراکز خرید خرمای ارزان درجه یک با بهترین قیمت در نقاط مختلفی از کشور در حال فعالیت هستند تا نیاز افراد در مناطق مختلف را رفع نمایند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *