سفارش اینترنتی خرما مضافتی سراوان به صورت عمده و ارزان

برای سفارش اینترنتی خرما مضافتی به صورت عمده و ارزان می توانید با مجموعه آریان خرما در ارتباط باشید تا در کنار طعمی اصیل و بی نظیر تجربه ای آسان و مطمئن را در خرید و تحویل بار تجربه کنید.خرما مضافتی سراوان که یکی از پرفروش ترین خرماهای این منطقه است در کیفیت های مختلفی با قیمت مناسب در کارخانه تولید و در بسته بندی کیلویی،سطلی و … به فروش میرسد.

سفارش اینترنتی خرما مضافتی سراوان به صورت عمده و ارزان

صفر تا صد صادرات خرما از ایران

صفر تا صد صادرات خرما از ایران حجم قابل توجهی از خرمای کشور به صورت فله‌ای به کشورهای مختلف فروخته می‌شود و آن‌ها همین خرما را با بسته‌بندی‌های لوکس و متنوع به دنیا عرضه می‌کنند. این در حالی است که ایران یکی از پنج کشور بزرگ صادر کننده خرما است .خرما در ۱۵ استان ایران کشت می‌شود و بیش از ۲۵۰ هزار هکتار نخلستان در کشور وجود دارد که از میان استان‌های خرماخیز، پنج استان بیش از ۹۹ درصد خرمای کشور را تولید می‌کنند. به لحاظ سطح زیرکشت، استان سیستان و بلوچستان با حدود ۵۴ هزار هکتار نخلستان در رتبه نخست و استان‌های خوزستان با ۳۵ هزار هکتار ، بوشهر با حدود ۳۴ هزار هکتار، هرمزگان با ۳۳ هزار هکتار، فارس با ۳۱ هزار هکتار و جنوب کرمان با ۳۰ هزار هکتار در رتبه های بعدی قرار دارند. از نظر میزان تولید نیز استان سیستان و بلوچستان با تولید سالانه بیش از ۲۰۳ هزار تن خرما در رتبه نخست و جنوب کرمان با ۲۰۰ هزار تن، فارس با ۱۶۲ هزار تن، شرق کرمان با ۱۵۱ هزار تن، بوشهر با ۱۵۰ هزار، خوزستان با ۱۴۸ هزار و هرمزگان با ۱۴۰ هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین از نظر میزان عملکرد نخستان‌های کشور به لحاظ حجم تولید خرما در هر هکتار نیز در بین پنج استان اول، جنوب کرمان با تولید ۶ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم خرما در هر هکتار در رتبه نخست و کرمان با ۶ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم، فارس با فارس با پنج هزار و ۹۸۳ کیلوگرم ، هرمزگان با پنج هزار و ۳۶۵ و سیستان و بلوچستان با تولید پنج هزار و ۱۳۲ کیلوگرم خرما در هر هکتار در رتبه آخر به لحاظ عملکرد تولید قرار دارد.

با اینکه ایران جزو “برترین صادرکنندگان خرمای جهان” است ولی ارزش صادراتی هر کیلوگرم خرمای ایران در سطحِ بسیار پایینی قرار دارد و درآمد کشور تونس از صادرات خرما بیش از هفت برابر درآمدی ارزی کشور مصر به‌عنوان بزرگترین صادرکننده خرمای جهان، چهار برابر امارات، سه برابر ایران و ۲ برابر عربستان بوده که این امر حاکی از نقش بسیار تعیین کننده روش مدیریت مدرن در کشت و صنعت خرما است.

در رتبه بندی جهانی صادرات خرما، ایران با صادرات خرما سالانه به میزان بیش از 400 هزار تن در رتبه سوم صادرات خرما در جهان قرار گرفته است. ایران از نظر سطح زیر کشت خرما در جهان مقام اول را دارد و سالانه مقادیر زیادی از این محصول تولیدی به بازار های دیگر کشورها راه پیدا کرده و صادرات خرما بسیار پر رونق می باشد. از این رو ایران با تولید انواع خرمای مرغوب صادراتی مانند ارقام مضافتی، پیارم و… از کشورهای مهم تولیدکننده ی خرما به شمار می رود.

بر اساس آمار گمرک ایران، مهمترین مقاصد صادرات خرمای ایران کشور های زیر می باشند:

امارات ،پاکستان، روسیه ،ترکیه و هند .

از کشورهای بالا، صادرات خرما به امارات با میزان 17% از کل آمار صادرات خرما، دارای بیشترین مقدار است و پس از آن صادرات خرما به پاکستان با میزان 11% در رده دوم است و صادرات خرما به روسیه با میزان 9% در جایگاه سوم بزرگترین مشتریان خرمای ایران قرار می گیرد.

انواع خرمای صادراتی ایران به تفکیک استان:

استان خوزستان: خرمای سایر (استعمران)

استان فارس: خرما زاهدی و خرما کبکاب

استان هرمزگان: خرمای پیارم (خرما مریمی)

استان کرمان: خرمای مضافتی

استان سیستان و بلوچستان: خرمای مضافتی

استان بوشهر: خرمای کبکاب

تسریع در به کارگیری روش‌های مکانیزه فرآوری و بسته‌بندی خرما و استفاده از روش‌های ضدعفونی و بهداشتی یکی از نیازهای عمده صنعت صادرات خرما در ایران ست. «از طرفی این اقدامات موجب افزایش قیمت و دلگرمی کشاورزان برای حفظ و ترویج کشت و پرورش نخلستان‌ها شده و عاملی برای به کارگیری استعدادهای واقعی در کشاورزی و صنعت است و در صورتیکه به این صنعت بها داده شود قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور همانند کشورهای موفق در این زمینه، مانع مهاجرت کشاورزان از روستاها به شهرها خواهد شد»

درجه بندی انواع خرما تازه از نظر قیمت

از مهمترین انواع خرما در ایران می توان به اقلام زیر اشاره کرد:

خرما مضافتی (رطب مضافتی)

خرما سایر (خرما استعمران)

خرما پیارم (خرما مریمی)

خرما کبکاب (خرما بهبهان)

خرما ربی

خرما شاهانی

خرما برحی

خرما خاصویی

خرما مجول

خرما صادراتی ایران از میان انواع ارقام خرما که در ایران کشت می شوند، پنج نمونه دارای بیشترین اقبال جهانی و شناخته شده ترین انواع خرمای صادراتی ایران می باشند:

خرما مضافتی ایران (رطب مضافتی)

خرمای مضافتی که با نام خرمای مضافتی بم شناخته شده است در شهرستان بم استان کرمان و شهر های همجوار کشت می شود که بیشترین تولید را در انواع خرمای صادراتی ایران را دارد دارای بافت نرم، اندازه متوسط، رطوبت 20% با پوست نازک و سیاه رنگ است که دارای طعم بسیار خوب می باشد. سالانه بیش از 100000 صد هزار تن خرما مضافتی در استان کرمان تولید می شود. قیمت خرما مضافتی با توجه به بازار صادرات آن از دیگر انواع خرما بجز خرما پیارم بالاتر است.

خرما پیارم صادراتی ایران (خرما مریمی)

خرمای پیارم یکی از بهترین و گران ترین ارقام و انواع خرمای صادراتی ایران می باشد که در حال حاضر به دلیل شرایط مناسب برای کشت خرما پیارم فقط در ایران و به صورت گسترده در منطقه حاجی آباد استان هرمزگان کشت می شود. این خرما به عنوان بهترین خرما در ایران شناخته می شود که به نسبت سایر انواع خرما صادراتی ایران از قیمت بالاتری برخوردار است. اندازه خرما پیارم متوسط رو به درشت با رنگ فهوه ای است و به عنوان میان وعده مصرف می شود، رطوبت خرما پیارم در حدود 15% و در دسته ی خرماهای نیمه خشک، دارای پوسته نازک چروکیده می باشد. خرما پیارم برای افراد دیابتی بسار مناسب است.

تفاوت خرمای مجول و پیارم

خرما پیارم در مقابل خرما مجول آمریکایی دارای کیفیت قابل قبولی است و می تواند به عنوان یک رقیب در عرصه جهانی برای خرما مجول باشد. بهترین خرمای جهان خرمای مجول یکی از انواع خرما است که در بازارهای بین المللی بسیار شناخته شده می باشد و به عنوان بهترین خرمای جهان شناخته می شود که دارای قیمتی برابر با 20 دلار برای هر کیلوگرم در بازار های مصرف عرضه می شود. این رقم خرما به دلیل طعم بسیار خاص خو شمزه ی خود مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. سایز بزرگ و نسبت مناسب گوشته به هسته باعث شده است بهترین مارک خرما از آن این رقم در جهان شود و بهترین خرمای جهان شناخته شود. قیمت خرما پیارم در ایران در مقایسه با دیگر انواع خرماهای تولیدی بسیار بالاتر است.

خرما کبکاب صادراتی ایران

خرمای کبکاب یکی دیگر از انواع خرما صادراتی ایران است که به صورت گسترده در منطقه دشتستان استان بوشهر و منطقه کازرون استان فارس پرورش داده و سالانه بیش از 50000 تن از این نخلستان ها برداشت می شود . خرما کبکاب یکی از بهترین انواع خرما برای مصرف مستقیم و استفاده صنعتی می باشد که در صنایع غذایی به صورت گسترده استفاده می شود.این رقم خرما جز انواع خرمای بوشهر می باشد که از نظر صادرات بسیار بازار پسند بوده و در سال های اخیر به کشورهایی مانند روسیه، هند، پاکستان و… صادر می شود. خرما کبکاب دارای سایز درشت، بافت نرم و شیرین، رطوبت 18% ، طعم بسیار مناسب، دارای رنگ قهوه ای روشن و دارای شیره بسیار بالا(عسلی) است.

خرما سایر صادراتی ایران

خرمای سایر یکی از انواع خرمای صادراتی ایران است که آمار صادرات سالانه بالایی دارد و به صورت وسیع در نخلستان های استان خوزستان پرورش داده می شود و از نظر ارزش غذایی و قند موجود در جهان منحصر به فرد است. خرما سایر( استعمران) دارای رنگ فهوه ای روشن، رطوبت نسبی 18% نیمه خشک، طعم خوب و سایز متوسط است. برداشت سالانه خرما سایر در ایران بیش از 50000 تن می باشد.

خرما زاهدی صادراتی ایران

خرمای زاهدی یکی از انواع خرمای صادراتی ایران با ارزش صادرات بالاست که در استان های فارس و بوشهر به صورت گسترده کشت می شود. خرمای زاهدی از انواع خرمای خشک است که دارای رنگ زرد خشک متمایل به قهوه ای است .میزان قند آن بالاست و دارای مشتریان خاص خود در کشورهای خاورمیانه، پاکستان و هند می باشد. بهترین نوع خرمای زاهدی در منطقه پشت کوه استان بوشهر و شهرستان قیروکارزین استان فارس تولید می شود. قیمت خرما زاهدی معمولا با رقم خرما کبکاب برابری می کند.

انواع خرمای خشک

از میان برترین خرماهای صادراتی ایران دسته انواع خرمای خشک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. انواع خرمای خشک به دلیل سهولت در بسته بندی و نگهداری و همچنین امکان ماندگاری بیشتر در مقایسه با سایر انواع خرما، امکان صادرات بیشتری دارند. در دسته ی انواع خرمای خشک صادراتی ایران می توان به رقم پیارم، زاهدی و مجول اشاره کرد که به دلیل داشتن رطوبت پایین تر به صورت خشک و بدون شیره بسته بندی می شوند. کشور پاکستان از بزرگترین مشتریان انواع خرمای خشک ایران است به طوریکه بخش زیادی از رقم زاهدی تولیدی در ایران به این کشور صادر می شود.

خرمای شیرازی یا شاهانی

از دیگر انواع خرمای صادراتی ایران خرمای شیرازی یا همان شاهانی است که بیشترین مقدار آن در استان فارس و شهرستان جهرم تولید می شود و به نام خرمای شیرازی شهرت یافته است. این رقم به علت قیمت پایین در مقایسه با سایر انواع خرما بیشتر به کشور هند و پاکستان صادر می شود.

انواع خرمای عربستان

کشور عربستان یکی از تولیدکنندگان انواع خرما در جهان است که به دلیل فرهنگ اسلامی مصرف این میوه در این کشور نیز بالاست. مهم ترین انواع خرمای عربستان شامل خرمای عجوه سیاه، قطیفی، سکری و مجول است که از پر طرفدارترین انواع خرمای عربستان به شمار می روند. خرمای سکری همانند رقم زاهدی می باشد با سایزی کوچکتر و شکلی متمایزتر.

بررسی مشخصات خرما تازه

بررسی مشخصات خرما تازه کیفیت محصولات خوراکی مختلف از جمله خرما یکی از پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار در کسب رضایت مندی خریدار و تعیین قیمت محصول در بازار مصرف به شمار می آید. تعیین کیفیت خرما پیش از مصرف با استفاده از روش های مختلف آزمایشگاهی انجام شده و پارامترهای مختلفی مانند طعم، وضعیت ظاهری میوه، نظافت و سلامت محصول را شامل می شود. به منظور تشخیص خرمای با کیفیت با ما همراه باشید.

شاخص های کنترل کیفیت خرما

اندازه محصول، رنگ، سلامت بافت، کرم خوردگی، له شدگی، ترشیدگی، شکرک زدن و حضور میکرو ارگانیسم های بیماری زا و افزایش دهنده روند فساد و از دست رفتن طراوت و سلامت محصول، از مهمترین خصیصه های مورد بررسی به منظور تعیین کنترل کیفی خرما بوده و پیش از بسته بندی و عرضه محصول به بازار مصرف، بررسی و تعیین خواهند شد. نشانه های فساد خرما چیست؟ به شکل کلی نشانه ها و راه های تشخیص خرمای بی کیفیت از خرمای تازه بسته به نوع خرما و شرایط نگهداری آن کاملا متفاوت است. اما به شکل کلی میتوان نشانه های بی کیفیت بودن و نامرغوب بودن خرما را به چندین شکل کلی به شرح زیر بیان نمود:

شکرک زدن:

یکی از مهمترین نشانه های عدم مرغوبیت خرما، شکرک زدن و یا اصطلاحا ایجاد کریستال های رنگی در ساختار پوست و گوشت خرما است. این تغییر شکل نشان دهنده فساد محصول نبوده و تنها نوعی تغییر ماهیت نامطلوب به دلیل نگهداری در دمای نامناسب به شمار می آید.

فساد میکروبی و ترش شدن خرما:

فساد میکروبی و به دنبال آن ترش شدگی خرما یکی از ویژگی های نامطلوب ایجاد شده به دنبال رشد مخمرها، کپک و باکتری های مولد فرایند تخمیر در خرما است. در این فرایند قند موجود در خرما به اسید استیک تبدیل شده و بوی نامطلوبی مانند سرکه ایجاد خواهد نمود.

کرم خوردگی

در خرما کرم خوردگی حالتی ناخوشایند و نشان دهنده عدم مرغوبیت خرما به دنبال فرآیند ناصحیح انبار کردن آن در جای مناسب و شرایط نامطلوب دمایی است.

راهنما تشخیص و خرید خرما باکیفیت

پیش از هرچیزی باید توجه نمود که خرما، میوه ای مرطوب و سرشار از شیره در سطح نخلستان های جنوب کشور است. از این رو جذب آلودگی های میکروبی از طریق وزش بادهای مناطق کویری از مهمترین و اصلی ترین دلایل افزایش دهنده ریسک ابتلا به آلودگی های میکروبی، باکتریایی و رشد مخمرهای پیش برنده فرایند تخمیر در این محصول خوراکی به شمار می آید. توصیه می شود به منظور خرید و مصرف خرمای باکیفیت، مرغوب و تازه، برندهای معتبر تولید، بسته بندی و عرضه این محصول را مد نظر داشته و به نشان تایید ثبت شده سازمان غذا و دارو در سطح بسته بندی محصول توجه نمایید. پیشنهاد می شود به منظور پیشگیری از انتقال آلودگی های سطح خرما به دستگاه گوارش، پیش از مصرف خرما را شسته و سپس میل نمایید. وجود هرگونه طعم نامطلوب، مزه ناخوشایند، طعم ترشیدگی، وارفتگی در دهان و احساس تلخی، از مهمترین خصیصه های خرمای بی کیفیت و نامرغوب به شمار می آید. عوامل موثر در کاهش کیفیت انواع خرما عدم استفاده از وسایل مناسب جهت چیدمان و جمع آوری محصول ایجاد صدمات ناشی از کاربرد تجهیزات نامناسب استفاده از ظروف نامناسب جمع آوری جداسازی ناصحیح انواع مختلف خرما بر اساس ویژگی های فیزیکی عدم جداسازی خرماهای معیوب و آسیب دیده از سایر خرماهای برداشت شده بسته بندی های نامناسب محصول عدم تنظیم دمای مطلوب محیط نگهداری خرما عدم استفاده از وسایل حمل و نقل مناسب و حمل مازاد بر ظرفیت با وسیله نقلیه. عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی جهت دفع آفت های مختلف. فرایند ناصحیح و غیر اصولی انبار کردن خرما و بی توجهی به تنظیم دمای محیط نگهداری محصول ضایعات ناشی از تأخیر در مصرف محصول و بی توجهی به اصول کاهش تولید ضایعات تمامی کارخانه ها و برندهای معتبر تولید کننده و عرضه کننده خرما در بازار مصرف داخلی و خارجی، به اصول و مقررات موثر در افزایش کیفیت محصول خود کاملا پایبند بوده و بهترین، باکیفیت ترین، مطلوب ترین و مقرون به صرفه ترین نوع خرما را در اختیار مصرف کنندگان و خریداران قرار خواهند داد.

راهنمای خرید خرمای مضافتی سراوان

سراوان به دلیل آب هوای خاص در سیستان بلوچستان یکی از مراکز بزرگ تولید خرما در کشور می باشد.خرمای مضافتی سراوان یکی از با کیفیت ترین خرماهای ایران می باشد. این خرما هم از لحاظ مزه و اندازه در کشور بسیار منحصر بفرد است .این خرما جز خرماهای بومی استان سیستان و بلوچستان است که توانسته به دلیل کیفیت مطلوب و وزن سبک و همچنین قیمت مناسب تر در زمره خرماهای پر فروش این منطقه قرار گیرد.خرما مضافتی سراوان به صورت فله و همچنین بسته های کوچک بسته بندی می گردد. در بیشتر مناطق استان سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر،سراوان، سیب سوران و مهرستان خرما مضافتی در ابتدا به صورت فله و در سبد و کارتن های 10 الی 25 کیلوگرمی با سورت باغی از نخلستان ها جمع آوری می شود، سپس محصولات جمع آوری شده به سردخانه و شرکت های منطقه یا استان های همجوار انتقال پیدا می کند تا فرایند بسته بندی آغاز شود.خرمای مضافتی کاملا به صورت ارگانیک تولید می شود یعنی از مواد شیمیایی یا هیچ نوع کودی در مراحل کشت آن استفاده نمی شود. خرید عمده خرمای مضافتی در مناطق بم و سیستان و بلوچستان، از سردخانه ها و مراکز پخش محلی صورت می گیرد. همچنین جهت صادرات خرما به کشورهای همسایه و بازارهای جهانی می توان از طریق سایت ها و شرکت های پخش معتبر خرید را انجام داد.مجموعه آریان خرما یکی از معتبرترین مراکز فروش خرمای سراوان می باشد.

پخش کننده خرما مضافتی سراوان

پخش کننده خرما مضافتی سراوان مجموعه آریان خرما از جمله شرکت های معتبر پخش کننده خرما مضافتی سراوان می باشد که انواع خرمای کبکاب کیلویی ،سطلی؛ و خرمای زاهدی و انواع دیگر خرما را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان گرامی می گذارد.

قیمت عرضه خرما مضافتی سراوان

قیمت خرمای مضافتی سراوان متناسب با کیفیت آن تعیین می گردد. به عبارت دیگر، قیمت خرید با سبک یا سنگین بودن محصول متفاوت است. علاوه بر این، نوع بسته بندی خرما مضافتی سراوان، عامل موثر دیگر بر قیمت می باشد. خرمای مضافتی سراوان از ارقام مهم و استراتژی این منطقه به شمار می آید. هر ساله تقاضا برای خرید خرمای مضافتی سراوان از مرداد ماه آغاز شده و تقریبا تا اواسط تابستان سال آینده ادامه می یابد. به طور کلی، سطح کیفی این رقم را در دو طبقه ی ویژه بازار داخل و ویژه بازار صادرات تعریف می کنیم. رقم مناسب برای بازار داخل، درشت، گوشتی، پوست نازک و لطیف و با مقداری شیره می باشد. اما خرما مضافتی صادراتی سراوان، کم شیره و سایز آن متوسط می باشد. همین تفاوت ها باعث شده تا قیمت خرید خرمای مضافتی سراوان برای هر یک از این بازارها مخصوصا براساس کیفیت، متفاوت باشد. البته موارد دیگری هم بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. مثلا می توان به نوع بسته بندی اشاره کرد. مثلا این که، این رقم در کارتن های ۵ الی ۱۰ کیلوگرمی به صورت فله عرضه شود یا بسته بندی های کوچک چند صد گرمی ۲ و یا ۳ ردیف چین، دارای قیمت مختلف می باشد.

تولید خرما مضافتی سراوان به صورت فله

تولید خرما مضافتی سراوان به صورت فله ولید خرما مضافتی سراوان به صورت فله خرما مضافتی سراوان به صورت فله و همچنین بسته های کوچک بسته بندی می گردد. در بیشتر مناطق استان سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر، سراوان، سیب سوران و مهرستان خرما مضافتی در ابتدا به صورت فله و در سبد و کارتن های 10 الی 25 کیلوگرمی با سورت باغی از نخلستان ها جمع آوری میشود. سپس محصولات جمع آوری شده به سردخانه و شرکت های منطقه یا استان های همجوار انتقال پیدا میکند تا فرآیند بسته بندی اغاز شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *