طرز تهیه عسل خرما به روش کاملا ارگانیک و سنتی

در این مقاله می خواهیم در مورد عسل خرما و طرز تهیه عسل خرما به روش کاملا ارگانیک و سنتی توضیح دهیم.

طرز تهیه عسل خرما به روش کاملا ارگانیک و سنتی

طرز تهیه عسل خرما

طرز تهیه عسل خرما به شما آموزش دهیم حتی در مورد کمی از فواید این عسل خوشمزه ی خرما نیز برایتان توضیح دهیم امیدواریم از این مقاله استفاده کنید.همانطور که می دانید عسل از جمله مواد نیرو بخش می باشد که به عنوان یک غذای کامل نیز می توان آن را استفاده کرد این عسل مانند یک اکسیر پر ارزش و عالی می باشد.

که برای درمان بیماری های مختلف می توان از آن استفاده کرد استفاده از عسل می تواند در چند دقیقه به فرد انرژی دهد و به ترمیم بافت ها نیز کمک کرده و آنها را زود درمان می کند.

عسل طبیعی نسبت به دیگر عسل ها بو و طعم بسیار بهتری دارد و در مقایسه با عسل های دیگر حرارت دیده است، همچنین اشتباه برداشت کردن عسل باعث می شود که عسل طعم و بوی طبیعی و خاص خود را از دست دهد و البته نگهداری اشتباه از عسل نیز طعم و بوی آن را تغییر می دهد و کیفیت آن را پایین می آورد.

عسل خرما نوعی عسل است که توسط زنبور های عسل روی کندویی که روی درخت خرما می باشد درست شده و این اسم به ترکیب عسل و خرما تعلق می گیرد در حالی که این عسل ممکن است از شیره ی خرما نیز که توسط زنبور ها جمع آوری شده است تولید شده باشد.

عسل خرما باعث می شود که آنتی اکسیدان ها در بدن زیاد شوند و این امر سبب می شود از سلول های بدن محافظت کند و مانع آسیب رساندن به پوست نیز می شود. حتی در درمان حساسیت و آلرژی نیز بسیار مفید بوده و چون درون خود گوگرد ارگانیک دارد از وجود آلرژی جلوگیری می کند و به سلامت کمک فراوانی می کند.

تحقیقات و آزمایشات نشان داده که استفاده چهل روزه از عسل خرما در صبح و ظهر و شب در هر زمان نیز یک قاشق غذا خوری مشکلات ناباروری در مردان را پنجاه تا فتاد درصد کاهش داده و در حرکت اسپرم تاثیر دارد.

این شیره برای درمان تورم پروستات هم مناسب می باشد استفاده از آن هیچ عوارضی ندارد و وقتی که گرمی زیاد این شیره به فرد آسیب برساند می توانید بعد از ده دقیقه از زرشک استفاده کنید و کسانی که حساسیت های بهاری نیز دارند باید در مصرف عسل خرما دقت داشته باشند چون گرده خرمایی که درون عسل وجود دارد شاید برای این افراد باعث حساسیت های دیگر شود.

این عسل و خرما برای کاهش عوارض شیمی درمانی بسیار مفید است و استحکام دهنده نیز می باشد و استخوان ها و دندان را محکم نگه می دارد. همچنین برای درمان یبوست و درمان اختلالات روده و ریه بسیار مفید می باشد. این شیره به قدری مفید می باشد که برای حفظ سلامتی دستگاه عصبی لازم است.

مصرف این ماده یعنی خرما و عسل برای کسانی که بیماری دیابت نوع اول و دوم را دارند مناسب نیست چرا که گلوکز زیاد موجود در آن می تواند باعث بد شدن حال بیمار شود، بزرگسالان می توانند این شیره را روزانه در دو الی سه قاشق غذا خوری میل کنند تا از آسیب های سلولس جلوگیری کند. حتی برای کاهش فشار خون و درمان حساسیت آلرژی نیز می توان از این مخلوط استفاده کنند.

اکنون به طرز تهیه ی این مخلوط خوشمزه و پر از خاصیت می پردازیم مواد لازم برای تهیه ی این مخلوط شامل: یک تا یک و نیم کیلو گرم خرما تازه، 200 گرم عسل که نباید کهنه باشد می توانید حتی از ارده کنجد نیز استفاده کنید، پنجاه گرم بادام درختی، پنجاه گرم بادام زمینی و پنجاه گرم بادام هندی، پنجاه گرم نارگیل، پنجاه گرم گردو، صد گرم پسته، سی گرم تخمه آفتاب گردان و یک قاشق مربا خوری پودر هل لازم می باشد.

برای درست کردن این مخلوط خوشمزه اول یک قاشق مربا خوری پودر هل را برای اینکه راحت تر هسته خرما را بگیرید درون یک ظرف خرما به مقداری گرم کنید نباید خیلی زیاد داغ بشود سپس می توانید هسته ی آنها را جدا کنید و آن را ورز دهید تا مغز ها را بیرون بیاورید سپس روی خرما ها را با ارده کنجد و یا عسل کاملا بریزید.

سپس آن را ورز دهید تا مخلوط یک دستی به دست بیاید سپس می توانید مقداری را از مواد بردارید و به شکل دلخواه در بیاورید و در یک ظرف مناسب آن را قرار بدید و روی آن را سلفون بکشید تا هیچ گرد و غباری و یا آلودگی ای وارد آن نشود و کاملا تمیز باقی بماند.

اگر با ارده کنجد آن درست می کنید لازم نیست داخل خرما کنجد بریزید، می توانید حتی این مخلوط را با شیره انگور هم درست کنید و حتی از شیره خود خرما می توانید به جای عسل استفاده نمایید همه ی موارد گفته شده در بالا را می توانید با هم مخلوط کنید.

این مخلوط بسیار گرم و پر خاصیت و مقوی وبا ارزش غذایی زیادی می باشد و می توانید از این مخلوط خوشمزه و مقوی روزانه استفاده کنید و خواص آن را استفاده نمایید این مخلوط را می توانید در فصل های مختلف استفاده کنید و در هر فصل هم وجود دارد.

خودتان این محصول را به راحتی در خانه با روشی که گفته شده می توانید درست کنید ولی حتی می توانید چنین مخلوطی را در مراکز معتبر نیز خریداری کنید که توسط شرکت های مختلف تولید شده و مواد درون هر کدام نیز مختلف است یعنی از موارد گوناگون درست شده.

می توانید این شیره را برای لاغری نیز استفاده کنید چون این شیره انرژی زیادی دارد و با خوردن حداقل یک قاشق از این شیره می توانید انرژی پنج ساعت خود را تامین کنید پس می توانید از این نوع ماده روزانه سه بار استفاده کنید بدون اینکه غذا بخورید در مدت سه روز و یا چهار روز وزن کم کنید.

این مخلوط بسیار مفید است و فقط کسانی که بیماری دیابت دارند نمی توانند آن را میل کنند چرا که برای انها مضر است. ولی برای دیگر افراد بسیار پر خاصیت می باشد و می تواند درمان بیشتر بیماری ها باشد و حتی در ترمیم بافت های بدن کمک کند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *