خرید خرما مضافتی درجه یک داخلی و صادراتی با حذف واسطه ها

از جمله غذاهای لذیذ و مقوی می توان به خرما اشاره کرد که بیشتر در بازار نوع مضافتی آن موجود است. که برای بهره مندی از خواص مختلف آن خرید خرمای درجه یک داخلی و سپس حذف آن حائز اهمیت است. ابتدا بهتر است تفاوت خرما با رطب را بررسی کنیم. خرما برای کامل شدن چهار مرحله را طی می کند که به مرحله سوم رطب می رسد که رطوبت بیشتری نسبت به خرما دارد.

از طرفی شکر کمتر است اما این به این معنی نیست که رطوبت در بدنمان وجود دارد، بلکه باید این مقدار را به این خرما اضافه کرد تا شاید یکی از مصرف کنندگان مطمئن شود که این خاصیت تغییر آن است. دسته بندی در خرما همین موضوع باعث می شود خرمای مضافتی در رده محصولات غذایی قرار بگیرد و طرفداران زیادی پیدا کند.

حتی در بین افراد رژیمی و حتی ورزشکاران نیز محبوب شده است که این نیز در نوع خود قابل توجه است و می تواند به ارزش غذایی بالای این مدل خرما اشاره کند، حتی اگر شما از آن دسته افرادی باشید که وقت ندارید. به دلیل مشغله کاریشان اگر تمایلی به خوردن ناهار ندارید، می توانید با خوردن چند عدد خرما اضافی انرژی خود را افزایش دهید، اما بهتر است مراقب باشید که اگر جزو افراد دیابتی هستید، بهتر است مراقب میزان مصرف آن باشید. خرماهای اضافه ای که مصرف می کنید و محدود می کنید ممکن است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید، در ادامه بیشتر در مورد خواص این ماده غذایی مقوی صحبت خواهیم کرد.

خرما مضافتی درجه یک

با توجه به فواید این غذای مقوی از شما دعوت می کنیم خرمای اضافی درجه یک تهیه کنید تا با تهیه آن از خواص آن بهره ببرید اما اولین قدم این است که بتوانید این خرماها را به خوبی تشخیص دهید.

رنگ این خرما تقریباً ارغوانی تیره و سیاه است، دارای گوشت و شهد با اشتهای زیاد است، میزان قند و رطوبت آن با توجه به نوع کشت و آبیاری و منطقه جغرافیایی که در آن بوده، متغیر است.

به طور کلی طبق استانداردهای موجود، این خرما بین دو و نیم تا چهار و نیم سانتی متر رشد می کند و در نظر گرفته می شود که به دلیل بالا بودن، حتی در زمان جابجایی از مکانی به مکان دیگر در یخچال نگهداری شود. هزینه های وسایل نقلیه تولید کننده با مشکل مواجه شده است زیرا بهتر است هر چه سریعتر پس از برداشت از خواص این خرما در بازار استفاده شود تا مصرف کننده از خواص آن بهره مند شود و شاید برای شما جالب باشد که برخی از رنگ ها از این خرما مطلوب تر است، مانند رنگ مشکی آن که از رنگ های دیگر مانند قهوه ای یا قهوه ای تیره مطلوب تر است. که مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

می توانند از این خرما به عنوان دارو استفاده کنند و علاوه بر خواصی که برای بدنشان دارد، از آن به عنوان دارویی برای سلامت جسمانی خود استفاده کنند و شاید بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که خرمای مضافتی می تواند به دلیل وجود پتاسیم معدنی درمان کننده اسهال باشد.

در پاراگراف قبل اشاره کردیم که بهتر است این خرما را در یخچال یا جای خنک نگهداری کنید، اما اگر می خواهید این محصول را به روش طبیعی تری بخورید، طبق گفته سازنده به شما پیشنهاد می کنیم. سه ساعت قبل از مصرف خرما را از یخچال خارج کرده و در محیط قرار دهید. بهتر است توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که خرما را بعد از بیرون آوردن از یخچال نمی توان یک دقیقه خورد که اشتباه است و حتی می توان همان لحظه را خورد.

خرید خرما مضافتی

اگر از طرفداران خرمای مضافتی هستید و نگران خرید آن هستید بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید زیرا سعی کرده ایم با ارائه بهترین مطالب در این مطلب شما را در خرید این غذای مقوی راهنمایی کنیم.

اگر قصد خرید خرمای بسیار خوشمزه را دارید می توانید عکس خرمای مضافتی بم را ببینید و سپس اقدام به تهیه آن کنید.

از آنجایی که یکی از محبوب ترین انواع این محصول خرما است، افراد زیادی آن را در برنامه غذایی خود قرار داده اند.

رنگ این خرما سیاه است و رطوبت آن در حدود 15-35 درصد است.

همانطور که از نام این خرما مشخص است زادگاه و محل رشد اصلی آن بم و جیرفت در ایران است و در حال حاضر یکی از مرغوب ترین خرمای تولید شده در کشور به شمار می رود.

خرما خواص بی شماری دارد که عبارتند از:

رفع یبوست: خرما سرشار از فیبر است و به عنوان یک ملین عمل می کند که در واقع باعث می شود غذا به راحتی در روده حرکت کند و به فرد مبتلا به یبوست کمک کند.

بهبود سلامت استخوان ها: املاح و مواد معدنی موجود در خرما باعث تقویت و استحکام استخوان ها می شود و از بروز بیماری هایی مانند آرتریت و پوکی استخوان جلوگیری می کند.

درمان ناراحتی های روده ای: این میوه مقداری نیکوتین دارد، وجود این ماده باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود و از بروز بیماری های مختلف مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری خواهد کرد.

رفع کم خونی: خرما را می توان یکی از میوه های سرشار از آهن نام برد که با مصرف آن افراد می توانند سطح آهن خون خود را افزایش دهند و از ابتلا به کم خونی در امان بمانند.

کاهش آلرژی: ماده ای به نام گوگرد ارگانیک در خرما وجود دارد که وجود آن باعث کاهش علائم آلرژی مانند سرفه، عطسه و … می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *