خاصیت خرما گنتار و ویژگی های فوق العاده انواع آن برای سلامتی

خرما یکی از خوشمزه ترین و بارزترین انواع میوه است که سرشار از مواد معدنی و مغذی است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خرما در مناطق جنوبی کشور به وفور یافت می شود و تنوع این محصول بسیار زیاد است. یکی از مرغوب ترین انواع خرمایی که در اواخر شهریور و مهرماه برداشت می شود و در شهرهای خوزستان مانند: شادگان، خرمشهر، آبادان، اهواز و بهبهان، برازجان، اهرم، کازرون و … می روید، خرمای گنتار است.

خرما گنتار خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. این خرما به خرمای نیمه خشک و شیرین معروف است. رنگ قهوه ای روشن دارد و شکل کروی و ظاهر چروکیده آن نسبت به سایر خرماها کوچکتر است و چسبندگی بسیار کمی دارد و به دلیل خشک بودن آن نسبت به خرماهای دیگر نگهداری راحت تر است، این نوع خرما را باید نگهداری کرد. در جای خشک و خنک. خرمای گونتار سرشار از ویتامین های A، B، E، C، ویتامین K، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، پروتئین، آهن، روی و غیره است.

همچنین به دلیل داشتن فیبر فراوان، منبع غذایی عالی محسوب می شود و دستگاه گوارش را تقویت می کند و مشکلات معده و روده را برطرف می کند. همچنین روده ها را تمیز می کند و یبوست را از بین می برد. برای افرادی که رژیم های گیاهخواری دارند بسیار مفید است و تمام نیازهای بدن آنها را برآورده می کند. خرما یک منبع غذایی عالی است که برای ورزشکاران، زنان باردار و کودکان بسیار مناسب است.

قند موجود در آن فروکتوز است که به راحتی جذب بدن می شود و انرژی بدن را تامین می کند و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار عالی و مفید است و دیابت را کنترل می کند. خرما گنتار خواص فوق العاده ای برای سلامت بدن دارد. از آنجایی که کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، مس و گوگرد باعث عملکرد بهتر بدن می شوند، این مواد معدنی برای متابولیسم بدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

به طوری که استخوان ها را تقویت می کند و آنها را از پوکی استخوان حفظ میکند، همچنین از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند و فولات، ویتامین A، انواع ویتامین B و آهن موجود در خرمای گنتار باعث افزایش خون رسانی در بدن می شود. و گلبول های قرمز را افزایش می دهد، همچنین برای افرادی که دچار کم خونی و مشکلات تالاسمی هستند مناسب است و بدن را تقویت می کند. خرما به دلیل داشتن مواد مغذی به سلامت قلب کمک زیادی می کند.

کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین از انسداد رگ های خونی جلوگیری می کند. وجود منیزیم و پتاسیم زیاد در خرمای گنتاری ضد التهاب است و به بدن در جلوگیری از التهاب کمک می کند. ویتامین C، A و D موجود در خرما به سلامت پوست کمک می کند و از پیری زودرس و همچنین چین و چروک پوست جلوگیری می کند. پوست را کند و تقویت می کند و لکه ها، آکنه و مشکلات پوستی را برطرف می کند.

خاصیت خرما گنتار

خرما در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و طبیعتی گرم و خشک دارد که برای افرادی که طبع سرد دارند مناسب است و از قدیم الایام مورد توجه همگان بوده و خرما در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. خرمای گنتار که در اواخر تابستان و اوایل پاییز به وفور یافت می شود، منبع غنی از مواد معدنی و مغذی است که آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

خرمای گنتار یکی از بهترین انواع میوه های خشک است که به دلیل داشتن مواد معدنی باعث از بین رفتن میکروب های مضر بدن و تقویت معده می شود. و باعث رشد کودکان و تقویت جنین و رشد بهتر آن می شود، زیرا سرشار از آهن است، کم خونی را از بین می برد و برای زنان باردار مناسب است.

داشتن ویتامین A فراوان به سلامت چشم ها کمک می کند و شب کوری و بیماری های چشم را بر طرف می نماید کربوهیدرات موجود در خرمای گنتار موجب رشد بهتر عضلات می شود و برای افراری که زیبای اندام کار می کنند و ورزشکاران بسیار مناسب است و به رشد عضلات و تقویت آنها کمک می کند و وزن بدن را متعادل نگه می دارد و از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند خرمای گنتار خواص بیشماری دارد.

چون این خرما نیمه خشک است بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است و چون حمل و نگه داری این نوع خرما بسیار راحت است مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفته است و به کشور های دیگر صادر می شود بعضی از افراد سود جو با هزینه بسیار کم خرما گنتاری را از تولید کننده خریداری می کند و با قیمت بسیار بالا به فروش می رساند؛ امروزه مراکز زیادی هستند که خرمای گنتار را به فروش می رسانند.

اما در برخی از این مراکز، خرمای باکیفیتی ارائه نمی دهند، برای این منظور می توانید برای تهیه این نوع خرما به فروشگاه ها و مراکز غذایی معتبر و مطمئن در بازارهای سراسر کشور مراجعه کنید و بر اساس کیفیت و کیفیت آن، می توانید آن را از تولید کنندگان خرما گنتار خریداری کنید که قیمت های بسیار متفاوتی دارند تا بتوانند محصولات خود را به راحتی به دست مشتریان برسانند.

آنها با ایجاد سایت های فروش، کار را آسان کرده اند و دست دلالان و سودجویان را کوتاه کرده اند تا خودشان به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش محصولات باکیفیت بپردازند. خریداران گرامی می توانند با مراجعه به این سایت با تولید کننده اصلی تماس گرفته و بهترین و با کیفیت ترین خرمای تازه گونتری را در کمترین زمان ممکن و با هزینه بسیار کم به صورت عمده یا کم با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند. .

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *