معرفی انواع خرما استعمران درجه یک خوزستان و آشنایی با مشخصات آن

خرما در واقع نوعی میوه خشک مغذی و مقوی است که ارزش غذایی و خواص درمانی بالایی دارد، خرمای استعمران یکی از پرطرفدارترین خرمای صادراتی کشور محسوب می شود که همه ساله در سطح وسیعی به کشورهای متقاضی صادر می شود. این خرمای خوشمزه به دلیل ویژگی های خاص و خواص تغذیه ای بالایی که دارد، طرفداران زیادی به خصوص در بازارهای جهانی دارد.

ارزش غذایی این محصول به حدی است که می تواند اکثر مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند، بنابراین برای سلامتی و درمان بسیاری از بیماری های بدن مفید است. این میان وعده خوشمزه را می توانید با چای یا قهوه میل کنید. در کارخانه های تولید بیسکویت، کیک و کلوچه و غیره است.

قیمت این خرما به دلیل صادراتی بودن کمی بالاتر از نمونه های دیگر است، اما باید به خاطر داشت که خرید و فروش عمده این محصول به کاهش قیمت نهایی آن کمک می کند و به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود، زیرا خریدار و به این ترتیب فروشنده متحمل هزینه های گزاف و اضافی نمی شود و این موضوع برای افرادی که به دنبال قیمت ارزان تری هستند حائز اهمیت است.

انواع خرما استعمران

به طور کلی خرما میوه درخت نخل است و انواع مختلفی دارد مانند خاصویی، شاهانی، مضافتی، پیارم، ربیع، اوتاماران و … که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از پر مصرف ترین خرماها که به دلیل طعم شیرین و لذیذش طرفداران زیادی دارد، خرمای استعمران است.
این میوه خوشمزه دارای رنگ قهوه ای تیره، سیاه و قرمز و طعم بسیار شیرین و مطبوعی است، میزان قند این محصول بسیار بالا و بالای 75 درصد است به طوری که به راحتی در آب حل می شود و به همین دلیل برای تهیه از آن استفاده می شود. انواع نوشیدنی، کیک، شیرینی و …
موارد استفاده از این میوه خوشمزه زیاد است و دامنه استفاده از آن گسترده است. می توانید از این محصول بی نظیر به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در تهیه محصولات غذایی استفاده کرده و جایگزین شکر کنید زیرا قند آن بسیار طبیعی و سالم است.
خرمای استعمران که با نام دیگری به خرمای سایر معروف است بسیار محبوب و پرطرفدار است و به دلیل خواص و طعم فوق العاده ای که دارد ارزش صادراتی بالایی دارد و بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان و درخواست آن هستند. داریل به صورت گسترده به کشورهای متقاضی صادر می شود، مقصد اصلی این محصول شهرهای جنوبی کشور از جمله خوزستان است و یکی از پرفروش ترین محصولات صادراتی کشور محسوب می شود.
صادرات این میوه علاوه بر افزایش راندمان صادرات، به تامین بخشی از بودجه و درآمد کشور کمک می کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هسته این خرما به راحتی از گوشت آن جدا شده و به راحتی قابل جدا شدن است. محصول دارای رطوبت کم است و خرمای نیمه خشک محسوب می شود.

میزان رطوبت موجود در آن تقریباً 18 درصد است، بنابراین نگهداری  آن آسان و فسادپذیری آن کم است. زمان برداشت این تاریخ مشخص در پایان فصل تابستان، یعنی اواخر شهریور و تا اوایل مهرماه است.

خرمای استعمران در ایران چندان شناخته شده نیست، اما در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد و دلیل محبوبیت این محصول قند بالای آن است. سلولز کمی دارد، بنابراین می توان آن را با چای خورد و به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کرد.

خرمای استعمران ارزش غذایی بالایی دارد و دارای خواص و مواد معدنی فراوانی از جمله ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین، منیزیم، کلسیم، آهن، فیبر، پروتئین و … است که می تواند تمامی نیازهای بدن انسان را برطرف کند. این میوه خوشمزه یک غذای عالی برای ورزشکاران، کودکان، زنان باردار و … به حساب می آید.

می تواند انرژی آنها را برای ساعات طولانی تامین کند تا فرد ساعت ها احساس گرسنگی نکند، خواص دارویی و درمانی این غذا بسیار گسترده است و به طور کلی برای تنظیم و کنترل فشار خون و قند خون، درمان مشکلات قلبی عروقی، تقویت معده، تامین انرژی بدن و تقویت استخوان ها، تقویت استخوان ها، تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن بسیار مفید است.

طبع این محصول گرم است و مصرف آن به افرادی که از سرماخوردگی رنج می برند توصیه می شود و به دلیل قند و کالری بالایی که دارد باید در مصرف آن احتیاط کرد زیرا مصرف زیاد آن باعث اضافه وزن و چاقی و بیماری هایی مانند دیابت. .. تبدیل می شود.

این میوه خوشمزه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی خاصیت ضد سرطانی دارد، این میوه خوشمزه فیبر بالایی دارد و در درمان مشکلات گوارشی عالی است، آهن و کلسیم موجود در آن می تواند کم خونی، بی حالی، خستگی، تقویت استخوان ها، تقویت و استحکام استخوان ها را درمان کند.

با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع آب و هوای منطقه ای که در آن می روید، انواع خرما، اسکلت، فوق اسکلت، درجه B، بی دانه، دانه دار و … وجود دارد که نمونه ای از خرما کلنی هایی هستند که هر کدام از آن ها. ویژگی های خاص خود را دارد.

اما به طور کلی ظاهر این خرمای صادراتی بیضی شکل و کشیده و رنگ پوست آن قهوه ای تیره، بافت این محصول نرم و نیمه خشک و در نتیجه ماندگاری بالاتری نسبت به سایرین دارد.

چون صادراتی است نحوه بسته بندی آن از اهمیت بالایی برخوردار است که عموما در کارتن های 5-10 کیلوگرمی انجام می شود، نوع بسته بندی آن در کارتن های معمولی یا لمینت است، طعم این میوه به منطقه ای که در آن رشد می کند بستگی دارد. و متفاوت است. اما به طور کلی طعم شیرین تا ترش دارد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *