بهترین خرمای صادراتی ایران با درصد سود بالا

ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده بهترین خرمای صادراتی در جهان است که سالانه نزدیک به صد نوع خرما مختلف برداشت و در نقاط مختلف دنیا مصرف می شود و درصد بالایی از سود حاصل از صادرات این محصول به دست می آید.

در استان های جنوبی کشور پهناور ایران از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر و فارس نخل های زیادی وجود دارد.

خرمای صادراتی از ایران در کشورهایی مانند روسیه، کانادا، استرالیا، انگلیس و نیوزلند به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد از جمله قند زیاد، سلولز کم و طعم مطبوع از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شاهانی

خرمای شاهانی دارای رنگ طلایی و قهوه ای روشن با نوک باریک و بلند، دارای تراشه و خلال های شیرین و دلچسب است، بیشتر این نوع خرما دیررس بوده و شرایط نگهداری آسانی دارد.

زاهدی

خرمای زاهدی به دلیل اینکه میزان قند آن نسبت به سایر خرماها کمتر است و نیمه خشک و جویدنی است، به صورت عمده در خشکبارها و اکثر خرده فروشی ها مصرف می شود، رنگ پوست آن طلایی و قهوه ای کم رنگ و نوع نگهداری آن نیز به صورت خرما می باشد. و شرایط نگهداری سختی ندارد.

کبکاب

خرمای کبکاب نیمه خشک است و جزو خرمای ایرانی است. این خرما بلند و به رنگ قهوه ای تیره است.

خرمای کبکاب خرمای صادراتی است که مانند خرمای مضافتی، شاهانی و استعمران از نظر ارزش اقتصادی بیشترین سهم را در صادرات دارد و به ویژه در کشورهای شرق آسیا طرفداران زیادی دارد.

ربی

خرما ربی از نظر تولید در انحصار ایران بوده و از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است. این خرما در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های سراوان و ایرانشهر ایران برداشت می شود.

خرمای ربی به رنگ قهوه ای تیره و نرم و بلند و پوست نازکی دارد و به راحتی در هوای اتاق در منزل نگهداری می شود و همیشه در سفره های مردم خونگرم و مهمان نواز جنوب ایران مصرف می شود.

پیارم

خرمای پیارم بلند و دارای رگه های خشک طولانی، پوست نازک و گوشت نیمه خشک است. خرمای مجول به دلیل ظاهر زیبا، ماندگاری طولانی و طعم دلپذیر، یکی از با ارزش ترین انواع خرمای ایرانی است.

خرمای پیارم فقط در استان هرمزگان در جنوب شرقی ایران برداشت می شود. این خرما به دلیل قند کم آن به ویژه برای افراد دیابتی مناسب است.

دیری

خرمای دیری بسیار لطیف، کمی درشت با پوست کلفت دور هسته، طعمی نشاط آور و کمی شبیه به طعم وانیل است و بیشتر در داخل ایران مصرف می شود.

برهی

خرمای برهی از ابتدای مرداد ماه برداشت می شود و به خارک نیز معروف است. تقریبا اولین خرمایی است که برداشت می شود و طعم تلخی دارد. به صورت دسته های آویز در بازار به فروش می رسد. خرمای برهی در آبادان خوشمزه است. بهترین طعم را دارد و نسبت به سایر خرماها کوچکتر است و به رنگ زرد و قهوه ای روشن و تیره اش که رسیدن آن بیشتر می شود معروف است. گاهی در جنوب ایران خمیر خرما درست می کنند و در خانه نگهداری می کنند. و سفره را برای پخت حلوا تزیین می کنند و در انواع غذاهای ایرانی از آن استفاده می کنند و به عنوان دسر نیز می خورند.

خاصویی

خرمای خاصویی در شرق استان بوشهر قابل کشت است و یکی از کوچکترین انواع خرمای ایرانی به شمار می رود و قابلیت نگهداری طولانی مدت را دارد. رنگ آن زرد طلایی و قهوه ای روشن، از قرمز تا قهوه ای تیره و مایل به سیاه است.

مضافتی

خرمای مضافتی شکلی درشت، سیاه، گوشتی و آبدار دارد که باید در جای خنک نگهداری شود، در غیر این صورت شیره آن تمام می شود و در سفره اکثر ایرانیان به ویژه در مراسم ختم، با مغز گردو تزیین می شود. مجالس بدون دانه خرمای مضافتی بم نیز معروف است و عمده مصرف خرمای درجه دو و سه نیز برای تهیه شیره و تفاله خرما و حتی برای کارخانه های کیک و کلوچه استفاده می شود.

خرمای مردارسنگ

خرمای مردارسنگ به دلیل ظاهر و برداشت اندک آن فقط برای مصارف خانگی استفاده می شود که در استان کرمان کشت می شود و در بم، بندرعباس، جیرفت و میناب نیز کشت می شود.

فواید خوردن خرما

● پیشگیری از حمله قلبی: خرما به دلیل داشتن قند طبیعی باعث کاهش کلسترول LDL در عملکرد قلب می شود.

● رفع یبوست: خرما به دلیل خاصیت گرم کنندگی به طور سنتی در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان ملین طبیعی برای رفع یبوست استفاده می شود، به دلیل داشتن فیبر زیاد، هنگام عبور از روده، آب را جذب می کند.

● خرمای ایران به دلیل خاک حاصلخیز و نوع تابش نور خورشید و نحوه نگهداری نخل های قدیمی مناطق زراعی که هزاران سال است به طور سنتی و طبیعی از آن محافظت و برداشت می شود، مواد مغذی و ویتامین های موجود در خرما باعث کاهش وزن، سلامت استخوان می شود. از پیری زودرس جلوگیری می کند، مو و حافظه را تقویت می کند و خواص بسیار دیگری برای سلامتی پیر و جوان دارد.

همچنین می توانید برای حفظ سلامتی و بهبود عملکرد تمامی اعضای بدن خود خرما را در وعده غذایی خود قرار دهید و از این میوه بهشتی و استوایی نهایت استفاده را ببرید.

از این رو سایت ما مفتخر است که در سال های اخیر با توجه به درخواست مشتریان خود در سراسر جهان، بهترین کیفیت و تنوع محصولات خود را افزایش داده و تمام تمرکز شما را برای ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به مصرف کنندگان نهایی خود معطوف می دارد. لذا خوشحالیم برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران گروه صادراتی ما تماس حاصل فرمایید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *