آشنایی با انواع خرما در ایران و جهان و معرفی پرمصرف ترین های آن

خرما یکی از پرمصرف ترین خوراکی ها در بین ایرانیان و مردم جهان است که انواع بی شماری دارد.

هر کدام از این خرماها دارای خصوصیات و مشخصات متفاوتی هستند که خواص فراوانی دارند.

برای آشنایی با انواع خرما در ایران با ما همراه باشید.

انواع خرما در ایران

خرما یکی از غذاهای شیرین و خوش طعمی است که در بین ایرانیان محبوبیت خاصی دارد.

استفاده از خرما به عنوان میان وعده و غذای سالم برای همه گروه های سنی توصیه می شود، زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی است که برای حفظ سلامت و تندرستی بدن ضروری است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنوع خرما در ایران حدود 300 تا 400 نوع مختلف است.

در ایران خرما بر اساس میزان رطوبت به دو دسته خشک، نیمه خشک و تر تقسیم می شود.

همچنین علاوه بر این دسته، بر اساس رنگ، طعم، شرایط تولید و کیفیت نیز تقسیم بندی می شوند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

از بین تنوع بی‌نهایت خرما موجود در ایران، حدود 10 تا 30 گونه از آن متعلق به خود کشور ایران است که بسیار مرغوب و شناخته شده است. طعم عالی خرمای ایرانی خاص و متداول است که مشتریان خارجی را به خود جذب کرده و امکان صادرات خرما به کشورهای دیگر را فراهم کرده است.

شاید مانند بسیاری از افراد این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کدام نوع خرما پرکاربردترین و مرجح ترین نوع خرما در بین این انواع بی شمار آن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دو نوع خرما پیارم و خرمای مضافتی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین خرماهایی هستند که مردم به دلیل ویژگی های مطلوبی که دارند خریداری می کنند.

جالب است بدانید بیشترین تولید خرمای مضافتی در شهرستان بم تولید می شود و به همین دلیل بسیاری به این خرما مضافتی بم می گویند.

یکی از ویژگی های بارز این خرمای خوشمزه ظاهر زیبا، نازک بودن، صاف بودن، رنگ پوست مشکی و براق آن است.

همچنین این خرما یکی از بهترین خرماها برای تهیه شیره خرما است.

لازم به ذکر است که خرمای مضافتی یکی از مهم ترین خرماهای تولید شده در ایران است.

برای تعیین کیفیت خرمای مضافتی باید به مقدار شیره آن توجه کرد، بنابراین هر چه مقدار شیره اضافی خرما بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است.

از آنجایی که این نوع خرما حاوی شیره است، باید قبل از استفاده شسته و تمیز شود.

نکته مهم دیگر در مورد خرمای مضافتی نوع بسته بندی و اهمیت آن است زیرا این خرما حاوی شیره است و بسته بندی آن باید بر اساس نوع مصرف باشد.

به عنوان مثال برای خرمایی که برای صادرات در نظر گرفته شده است باید بسته بندی باکیفیت تر و مقاوم تری برای آنها در نظر گرفته شود تا در حین حمل و نقل به سلامت به مقصد برسند.

بهتر است بدانید بسته بندی خرمای اضافی که قرار است در داخل کشور مصرف شود نیازمند رعایت شرایط بهداشتی و حمل و نقل است.

همچنین با افزایش خلاقیت در بسته بندی، جذب مشتری و میزان فروش قطعا افزایش یافته است و همچنین تنوع در اندازه و حجم بسته بندی ها و استفاده از ظروف مناسب نیز از عوامل موثر در جذب مشتری می باشد.

خرمای پیارم دومین خرمای پرمصرف در بین مردم است که از نظر قیمت به خرمای گران و لوکس معروف است و بیشترین میزان این نوع خرما به خارج از کشور صادر می شود.

همچنین این خرما از نظر رطوبت در دسته خرماهای نیمه خشک قرار می گیرد و پوست آن به راحتی از گوشت جدا می شود، البته هسته آن نیز به راحتی جدا می شود.

شاید برای شما سوال باشد که بدانید دلیل گرانی این نوع خرما چیست؟ دلیل اصلی گرانی این خرما، محدود بودن سطح کشت آن است، به طوری که این خرما در هرمزگان و تنها در قسمت محدودی از آن قابل کشت است.

جالب است بدانید که کشورهای اروپایی به دلیل ظاهر مطلوب، بیشترین تقاضا را برای خرمای پیارم دارند.

دو نوع خرما مضافتی و پیارم بیشترین میزان مصرف را در بین مردم دارند که علاوه بر طعم خوب و خواص فراوان و ظاهر و سطح زیر کشت محدود عوامل دیگری نیز می تواند بر تقاضای خرما تاثیر بگذارد.

همچنین لازم به ذکر است که قیمت خرما نیز مانند هر محصول دیگری با توجه به نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی متفاوت است.

از عوامل موثر بر قیمت گذاری خرما جدا از بحث شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی می توان به نوع خرما، اندازه، میزان شهد، نوع خرید، نوع بسته بندی، طعم، بو و کیفیت اشاره کرد.

اگر به دنبال خریدی مطمئن هستید، خرید از مجموعه فعال و موفق ما را به شما پیشنهاد می کنیم که نحوه خرید از مجموعه را به شما خواهیم گفت.

مجموعه ما مجموعه ای فعال و قدرتمند است که در سال های اخیر توانسته ایم رضایت کامل مشتریان خود را جلب کنیم زیرا محصولات مجموعه ما از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

مجموعه ما محبوب ترین خرماهای دنیا را در بهترین و به روزترین بسته بندی در اختیار شما قرار می دهد.

دوستان عزیز اگر قصد خرید از مجموعه معتبر ما را دارید کافیست با شماره هایی که در ادامه این مطلب قرار داده ایم تماس حاصل فرمایید و یا می توانید جهت دریافت نکات خرید بهتر فرم های مشاوره مشاورین برجسته و دلسوز ما را تکمیل نمایید.

همچنین جهت رفاه حال شما عزیزان امکان خرید غیر حضوری و پرداخت هزینه سفارشات کلی و جزئی به صورت غیرحضوری وجود دارد و از طریق این درگاه قابل انجام است.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *