خرید خرما خارک برحی خوشمزه خوزستان در بازار تهران

در صورتی که قصد دارید خرید خرما خارک برحی خوشمزه خوزستان در بازار تهران را انجام دهید، به معتبر بودن محل انتخابی دقت داشته باشید.

خرید خرما خارک برحی خوشمزه خوزستان در بازار تهران

خرما خارک برحی

خرما خارک برحی به عنوان یک میان وعده سالم می توان به خرما خارک برحی اشاره کرد، همچنین منبع ویتامینها و مواد معدنی است، یکی از نمادهای ماه مبارک رمضان، خرما برای برخی میان وعده شیرین و برای برخی غذای روزه است، با این حال، خرما باید در همه روزهای سال روی سفره های ما باشد، نه فقط در ماه رمضان، خرما که حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامینها از جمله پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم است، میان وعده سالمی است.

100 گرم خرما به طور متوسط ​​277 کالری دارد، 4 خرما معادل 1 وعده میوه است و به طور متوسط ​​60 کالری دارد، اگرچه خرما سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است، اما مصرف خرما به صورت کنترل شده ضروری است، خرما به دلیل فیبر بالای آن، مدت زیادی در معده می ماند و هضم آن را کند می کند، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و مصرف غذای خود را کاهش می دهید.

مواد معدنی بالای پتاسیم و آهن موجود در آن نیز متابولیسم را تسریع کرده و از روند کاهش وزن حمایت می کند، اما به یاد داشته باشید که 4 خرما 60 کالری دارد، محتوای آنتی اکسیدانی آن بازسازی سلولها را تضمین می کند، به این ترتیب بافت پوست تجدید شده ظاهر جوان تری پیدا می کند، خرما که سرشار از ویتامینهای گروه B نیز می باشد با این ویژگی در بهبود سریع تحریکات و زخمهای روی پوست مفید است.

همچنین با تامین رطوبت مورد نیاز پوست به داشتن ساختار الاستیک تری کمک می کند، به دلیل غنی بودن از ویتامینهای A و B و مقدار بالای منیزیم موجود در آن، از تقویت حافظه پشتیبانی می کند، این نشان می دهد که مصرف منظم خرما، به ویژه در دوران پیری و کودکی، ممکن است در تقویت حافظه مفید باشد، مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف منظم بتاکاروتن، نوعی ویتامین A موجود در خرما، ممکن است برای جلوگیری از کاهش حافظه مفید باشد.

خرما سرشار از پتاسیم، یکی از مواد معدنی حیاتی است که فشار خون را متعادل می کند و ریتم قلب را تنظیم می کند، خرما از جمله غذاهای دوستدار قلب است زیرا کلسترول ندارد، به دلیل داشتن یک آنتی اکسیدان قوی، از قلب در برابر باکتریها و میکروبهای مضر محافظت می کند و خطر انسداد عروق را کاهش می دهد، خرما یک آنتی اکسیدان قوی است که به لطف ویتامینهای A و C موجود در آن به پاکسازی بدن از باکتریها و میکروبهای مضر کمک می کند.

علاوه بر ارزش غذایی بالا، سرشار از سلنیوم است که با تقویت سیستم ایمنی، اثر آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد، علاوه بر این، به لطف سطح بالای منیزیم موجود در آن، خطر عفونتهایی را که ممکن است در بدن ایجاد شود کاهش می دهد، خرما با داشتن 6.7 گرم فیبر در هر 100 گرم از جمله میوه های پرفیبر است، رژیم غذایی سرشار از فیبر در تنظیم عملکرد روده نیز موثر است، تنظیم سیستم گوارش همچنین خطر ابتلا به بیماریهای دستگاه گوارش مانند بواسیر، سرطان روده بزرگ و کولیت را کاهش می دهد.

مصرف منظم خرما نیز خطر کم خونی را کاهش می دهد، آهن موجود در آن باعث افزایش سنتز هموگلوبین در سلولهای خونی می شود، به این ترتیب خطر کم خونی را کاهش می دهد و روند درمان را در افرادی که به دلیل کمبود آهن درمان می شوند تسریع می کند، علاوه بر آهن حاوی ویتامینهای B2 و B3 نیز هست که باعث افزایش تولید گلبولهای قرمز می شود، مصرف 4 خرما در روز به افراد مبتلا به کمبود آهن توصیه می شود.

خرما که سرشار از کلسیم و فسفات است باعث تشکیل استخوان قوی می شود، در پیشگیری از بیماریهای استخوانی که ممکن است به دلیل کمبود ویتامینها و مواد معدنی مختلف مانند نرم شدن استخوان و پوکی استخوان ایجاد شوند، موثر است، غذایی سرشار از بتاکاروتن که برای چشم ما مفید است، بتاکاروتن با سلامت چشمها خطر ابتلا به بیماریهایی مانند شب کوری را کاهش می دهد، به نحوی دیگر تشکیل آب مروارید را به تاخیر می اندازد.

خرما همچنین در پیشگیری از استرس و بیماریهای ناشی از استرس که امروزه به طور مکرر با آن مواجه می شوند، مفید است، مطالعات نشان داده است که مقادیر بالای ویتامین B6 و منیزیم موجود در خرما باعث تقویت سیستم عصبی می شود، با این محتوا از روند پیشگیری و درمان افسردگی که یکی از مشکلات مهم عصر ماست نیز پشتیبانی می کند، خرما که حاوی مقدار زیادی انرژی است را می توان راهی آسان برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز در طول روز دانست.

انرژی بالای خرما باعث می شود افراد دارای مشکلات وزنی راحت تر چاق شوند، خرما همچنین منبع انرژی سالمی برای کودکان در سنین رشد است، سلنیوم و ویتامین C موجود در خرما در از بین بردن میکروبهای بدن ما موثر است، سلنیوم و ویتامین C میکروبها را از بین می برند، در حالی که منیزیم موجود در خرما از عفونتهای احتمالی جلوگیری می کند.

مصرف خرما در دوران بارداری فواید زیادی دارد، اسید فولیک موجود در خرما به رشد مغز جنین در رحم کمک می کند، مصرف خرما در دوران بارداری نیز نقش مثبتی برای مادر باردار دارد، افزایش دهانه رحم در تاریخ و شروع راحت زایمان از جمله این کمکهاست، علاوه بر این، مصرف خرما روند تولد کودک را پس از تولد کوتاه می کند و به زایمان راحت برای مادر باردار کمک می کند.

فواید بالقوه سلامتی و غنای مواد مغذی حیاتی خرما را به یک غذای تقریبا ایده آل تبدیل کرده است، به غیر از قند، پروتئین، فیبر و چربی، حاوی 15 ماده معدنی مختلف و ویتامینهای C، B1، B2، نیاسین و A است، مواد معدنی مانند فلوئور که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و سلنیوم که با تقویت سیستم ایمنی عملکردی در پیشگیری از سرطان دارد، در خرما یافت می شود.

خرما حاوی بیش از 10 عنصر است که برای بدن انسان برای سالم ماندن و تناسب اندام حیاتی است، به همین دلیل امروزه دانشمندان بیان می کنند که انسانها تنها با خرما و آب می توانند سالها زندگی کنند، یکی از متخصصان مشهور در این زمینه می گوید یک خرما و یک لیوان شیر برای تامین نیازهای غذایی روزانه انسان کافی است.

در طب کلاسیک از خرما به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی نیز استفاده می شود، در برخی کشورها از گرده درخت خرما برای ناتوانی جنسی استفاده می شود، بر اساس تحقیقات انجام شده در حیوانات آزمایشگاهی، عصاره خرما تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می دهد، تحقیقات گسترده تری برای تعیین فواید آن در انسان مورد نیاز است.

تنها میوه ای که میزان قند را در بدن تنظیم می کند، خرما است، نوعی قند در خرما وجود دارد که به بدن انسان تحرک و انرژی گرمایی زیادی می دهد و به راحتی تجزیه شده و در بدن استفاده می شود، علاوه بر این، این قند گلوکز نیست که به سرعت قند خون را افزایش می دهد، بلکه فروکتوز، قند میوه است، افزایش سریع قند خون به ویژه در افراد دیابتی بر بسیاری از اندامها تأثیر منفی می گذارد.

اما آسیب دیده ترین اندامها و سیستمها چشمها، کلیه ها، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی هستند، قند خون بالا یکی از مهم ترین علل بسیاری از بیماریهای جدی مانند مشکلات چشمی، حمله قلبی و نارسایی کلیه است.

خرما را می توانید به دو صورت فله و بسته بندی در حجم عمده خریداری کنید، تنها کافی است این مجموعه تجاری به عنوان تامین کننده اصلی انتخاب نمایید، مشاوران ما در داشتن خرید رضایت بخش و مطلوب، شما را یاری می رسانند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *